петък, 18 май 2012 г.

Торта Шарлота с три крема

Рецептата е предоставена от КорНиШонка

Продукти:
Тези продукти са за по-голяма форма и обикновено остава материал за поне две чашки. При мен дори остана за 5 макар, че намалих продуктите, понеже формата ми не е дълбока така че вие преценете.
1. 8 яйца (при мен 6 бр)
2. 1 л. пр. мляко (при мен 0,800 мл)
3. 2ч.ч. захар (при мен 1 1/2 ч.ч.)
4. 3 с.л. брашно с връх ( аз сложих ванилово нишесте)
5. смлени орехи (аз не сложих)
6. 1 с.л. какао
7. желатин общо 8 супени лъжици или около 6 пакетчета по 10 гр (изглеждат много, но е по-сигурно и въпреки това кремът става изключително много мекичък, не е силно желиран; не знам дали с по-малко няма да се разпада )
8. По желание плодове, стафиди

Предварително разтваряме 3с.л. желатин в малко вода. Разтопяваме на водна баня и го смесваме със сока на един компот или някакъв друг сироп (количеството е според големината на формата сами преценете). Изливаме във формата и след като почне да се желира леко нареждаме плодовете, които искаме да бъдат най-отгоре. Тук не съм сигурна точно как се процедира, че не съм питала свеки, но ако се сложат плодовете веднага просто плуват в сиропа и затова изчаках да се стегне малко. Оставяме на една страна да се стегне.
Разделяме жълтъците от белтъците. Жълтъците се разбиват със захарта на крем. Добавяме и брашното (нишестето) и доразбиваме. Разтваряме останалия желатин (5 с.л.) във малко вода и след това пак разтопяваме на водна баня. През това време млякото трябва да бъде сварено и след като малко изстине към него се прибавя желатина и можем да смесваме вече със жълтъчната смес внимателно като при крем карамел. Като ги смесим връщаме на котлона да се посгъсти кремчето като бъркаме непрекъснато. Сгъсти ли се, махаме от котлона и го оставяме да изстива. През това време разбивам белтъците на твърд сняг и като изстине достатъчно млечно жълтъчния крем ги смесваме. Получената смес се разделя на три. В едната се слагат орехи, в другата какао, а в третата плодове. Вземаме формата със вече желирания сироп и плодове и с вилица нарязваме леко желето отгоре, за да се съединят по-добре двете части. Редуваме според желанието трите крема докато се напълни формата, останалото в чашки за дегустация . Ами това е. Оставя се да стегне и след това се отлепя като се потопи формата за кратко във гореща вода, но не за дълго, за да не се разводни прекалено.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...